بیوگرافی ” آرشاویر در آوانسیان “

آرشاویر در آوانسیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآرشاویر در آوانسیان

آرشاویر در آوانسیان (به انگلیسی: Arshavir Ter Hovhannessian، زاده: ۱۸۹۸ میلادی، اتمام این زندگی : ۱۹۹۰ میلادی) یا آرشاویر در آوانسیان (آ.د. آوانسیان) بنیانگذار یک انجمن خام گیاه خواری در سرزمین پارس بود. او با پختن و تغییر شکل هر نوع غذا مخالف بود و غذای پخته را غذای مرده می‌نامید. وی اعتقاد داشت علم پزشکی در خواص مواد غذایی و درمان بیماری‌ها دچار اشتباهات بزرگی شده‌است. همچنین اعتقاد داشت طبیعت برای تمامی موجودات از جمله انسان‌ها غذا را آماده قرار داده‌است و انسان با پختن غذاها باعث بیماری‌های زیادی برای خود می‌شود.  

عقاید

او در معرفی خود در چاپ چهارم کتاب خام خواری در سال ۱۳۵۵ می‌نویسد :

آرشاویر در آوانسیان، بنیانگذار خام خواری که ۱۹ سال پیش زیر فشار بیمارهای مختلف به لب گور رسیده بودم، اکنون با خام خواری از همه ناراحتیهای خود به کلی نجات پیدا کرده و در سن ۷۵ سالگی، کاملاً سالم، با نیروی یک جوان، شب و روز زحمت می‌کشد تا به مردم نشان دهد که کلیه بیماری‌ها و سایر بدبختیهای این دنیا در نتیجه مصرف خوراکهای پخته و داروهای شیمائی و سایر مواد مرده بوجود میایند.

کتاب‌ها

  • زنده خواری (خام خواری) فلسفه تغذیه و تندرستی: در این کتاب وی به توضیح خام خواری، دلایل بیماری‌ها و درمان آنها، مثال‌هایی از افراد خام خوار وطنی و خارجی و مکاتبات خود را جای داده‌ است.
  • پخته خواری یک عادت مرگ آور: وی در این کتاب اعتقادات خود در مورد علم پزشکی و دلایل بیماری‌ها و تجارب شخصی خود را جای داده ‌است.
  • Raw Earing، به زبان انگلیسی

همچنین کتابی به زبان ارمنی دارد که پیش از کتاب پارسی زنده خواری نوشته.

درگذشت

آوانسیان در سال ۱۹۹۰ در سن ۹۲ سالگی در گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید