۱۰ ماموریت سخت و معروف سه‌گانه GTA

انتشار بازی‌های کلاسیک یا همان سه‌گانه سری GTA با گرافیک و کنترل‌های جدید و بهبودیافته بسیار عالی به نظر می‌رسد. اما بازی‌های قدیمی Grand Theft Auto در برخی موارد بسیار سخت می‌شدند و با نزدیک شدن به زمان انتشار بازی‌ها، برخی طرفداران ماموریت‌های سخت آن را به یاد می‌آورند که اکنون باید یک بار دیگر آن‌ها را تجربه کنند.

به صورت کلی ارائه بازی‌های سه‌گانه سری GTA با ویژگی‌های مدرن و تغییرات بصری بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما فراموش نکنیم که باید تمام ماموریت‌های قدیمی را نیز یک بار دیگر تجربه کنیم. البته بیشتر ماموریت‌های بازی‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند، اما در برخی موارد بازی روی اعصاب بازیکنان نیز پیاده‌روی می‌کنند.

S.A.M. / بازی GTA 3


سری GTA

در بازی‌های سری GTA هر ماموریتی که شامل تایمر شمارش معکوس می‌شود، به نوعی سخت است. در این شرایط باید کارهایی که دیگران به شما واگذار می‌کنند را در زمان مشخصی انجام دهید که استرس بازی را افزایش می‌دهد. S.A.M یکی از آخرین ماموریت‌های بازی GTA 3 محسوب می‌شود که نه تنها در زمان مشخصی باید آن را انجام داد، بلکه دشمنان بازی نیز جلیقه محافظ دارند و یک هواپیما را باید با آر‌پی‌جی نابود کنید.

A Drop in the Ocean / بازی GTA 3


سری GTA

راندن قایق‌ها در بازی GTA 3 چندان سرگرم‌کننده نیست، بنابراین وجود یک ماموریت که در آن باید بسته‌هایی را توسط یک قایق از هواپیما جمع‌آوری کنید، می‌تواند برای چندین ساعت با اعصاب شما بازی کند. اما همه چیز به همین دو مورد ختم نمی‌شود و راکستار چاشنی‌های شیطانی خود را نیز به بازی اضافه کرده است.

در ابتدا باید اشاره کرد برای انجام این ماموریت نیز تایمر معروف وجود دارد، بنابراین باید آن را در یک زمان مشخص شده انجام دهید. اما وقتی تمام بسته‌ها را دریافت کردید، باید از سطح پنج ستاره نیز فرار کنید. در واقع کلود پس از اتمام ماموریت باید از قایق خود خارج شود و در میان انبوهی نیروهای پلیس و ارتش برای فرار خود یک ماشین پیدا کند. مشخصا برای انجام چنین کاری آن هم در زمانی که به ذخیره کردن بازی دسترسی ندارید، چندین بار باعث کشته شدن کلود خواهد شد.

Bomb Da Base: Act II / بازی GTA 3


سری GTA

برای انجام این ماموریت از دو روش می‌توانید استفاده کنید. روش اول راه قانونی است که البته کمی دردسر دارد. روش دوم نیز استفاده از راه‌های ساده و فریبنده‌ای است که برخی بازیکنان از آن استفاده می‌کردند.

در ماموریت Bomb Da Base باید دشمنان را با اسنایپ از بین ببرید، در حالی که شخصیت 8-Ball مشغول نصب بمب روی یک کشتی است. شاید اسنایپ کردن دشمنان کار ساده‌ای باشد اما کشته شدن 8-Ball که اتفاقا مانند سایر NPC های بازی به جلب توجه علاقه دارد، باعث از بین رفتن ماموریت و باختن شما نیز می‌شود. اما روش متقلبانه انجام آن، استفاده از کد تقلب تانک و قرار دادن آن در ورودی کشتی پیش از آغاز ماموریت است. در این شرایط 8-Ball دیگر نمی‌تواند وارد محوطه کشتی شود و شما به راحتی می‌توانید تمام دشمنان را از بین ببرید و سپس با جابجا کردن تانک ماموریت را به پایان برسانید.

Demolition Man / بازی GTA: Vice City


سری GTA

به صورت کلی وجود برخی ماموریت‌ها در سری GTA شکایات زیادی از طرفداران را ثبت کرده است و بله در حال صحبت کردن درباره کنترل هلیکوپترهای اسباب بازی هستیم. شاید وجود چنین ماموریتی در بازی GTA San Andreas (که قطعا در ادامه به آن نیز اشاره خواهیم کرد) بسیار روی اعصاب بازیکنان بوده است اما همه چیز از Vice City شروع شده بود.

در ماموریت Demolition Man بازیکنان باید با استفاده از یک هلیکوپتر کنترل از راه‌دور چهار بمب را در ساختمانی که هنوز کامل نشده، قرار دهند. مانند بسیاری از ماموریت‌های سری GTA، این بار نیز تایمر شمارش معکوس دوست‌داشتنی! برای بازیکنان ارائه شده است اما کنترل هلیکوپتر بزرگترین مشکل داستان است.

Death Row / بازی GTA: Vice City


سری GTA

در یکی از ماموریت‌های بازی GTA: Vice City لنس ونس اسیر می‌شود و تامی باید در میان یک ارتش او را نجات دهد، البته باید توجه داشت که لنس در حال خونریزی است و این کار باید در زمان مشخصی انجام شود. شاید روی کاغذ انجام چنین کاری ساده به نظر برسد، اما در واقع تمام کردن این ماموریت یک کابوس بزرگ است. در حالی که خبری از تایمر شمارش معکوس وجود ندارد، اما نوار سلامتی ونس به همان اندازه بد است.

همانطور که در حال انجام ماموریت و مبارزه با دشمنان بازی هستید، میزان سلامتی دوست شما در حال کم و کمتر شدن است، بنابراین همیشه احساس خواهید کرد که باید عجله کنید. اما در این صورت به راحتی کشته خواهید شد. بازی‌های قدیمی GTA در مقایسه با نمونه‌های جدید تفنگ‌های قدرتمندی نداشتند و این ماموریت یک جنگ تمام عیار است.

The Driver / بازی GTA: Vice City


سری GTA

شاید بخش بزرگی از بازی GTA به رانندگی و انجام مسابقات مربوط شود اما در برخی موارد بازی غیرمنطقی خواهد شد. در ماموریت The Driver از Vice City تامی باید در برابر یک راننده مسابقه دهد که شاید انجام چنین کاری برای بسیاری از بازیکنان ساده به نظر برسد اما مشکلات بیشتر و بیشتر می‌شوند.

در ابتدا باید عنوان کرد که هنگام انجام مسابقات، رانندگان به کل عوض می‌شوند! در اینجا نیز حریف تامی بسیار تهاجمی و سریع است و از تمام اشتباهات بازیکنان برای پیروزی استفاده می‌کند. علاوه بر این در اواسط مسابقه به طور یقین پلیس نیز به دنبال شما خواهد آمد، بنابراین باید حواستان به آن‌ها نیز باشد که همیشه سریع‌ترین ماشین‌ها را در اختیار دارند. در مجموع شاید مسابقات GTA چندان سخت نباشد اما با یک لحظه غفلت در این ماموریت باید آن را مجددا تکرار و تکرار کنید.

Robbing Uncle Sam / بازی GTA: San Andreas


سری GTA

بدون شک در بازی GTA بازیکنان ترجیح می‌دهند همه جا را منفجر کنند یا عابران داخل خیابان را با ماشین زیر بگیرند. در واقع آخرین چیزی که از این بازی انتظار داریم، شبیه‌ساز لیفتراک است. ماموریت‌های GTA San Andreas نسبت به بازی‌های قبلی بسیار بیشتر و متنوع‌تر شده و در این بازی واقعا باید یک لیفتراک را کنترل کنیم!

Robbing Uncle Sam تنها یکی از ماموریت‌های سخت بازی است که CJ در آن به کمک رایدر باید برخی جعبه‌های انبار گارد ملی را بدزد! بله همه چیز در San Andreas به همین صورت جلو می‌رود. علاوه بر اینکه با استفاده از لیفتراک و کنترل بسیار سخت آن باید جعبه‌های موردنظر رایدر را در ماشین خود قرار دهید، باید با اعضای گارد ملی نیز مبارزه کنید که خوشبختانه پلیس‌های معمولی داستان هستند.

Learning to Fly / بازی GTA: San Andreas


سری GTA

قبل از اینکه کارل جانسون بتواند برای مایک تورنو کاری انجام دهد، باید نحوه پرواز با هواپیما و هلیکوپتر را یاد بگیرد. این امر شامل کامل کردن ۱۰ چالش مختلف با هلیکوپتر و هواپیما می‌شود که قرار است برای چندین روز زمان شما را بگیرد.

البته برخی چالش‌های آن نسبتا ساده هستند اما همه چیز زمانی سخت می‌شود که باید در هوا مانور انجام دهید یا از بین برخی دایره‌های بزرگ عبور کنید. اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم، پرواز کردن در GTA SA سرگرم‌کننده است اما چندان دقیق نیست، بنابراین چالش‌های این ماموریت علاوه بر خسته‌کننده بودن می‌تواند به کنترلر یا کیبورد شما نیز آسیب‌های جدی (به دلیل پرتاب کردن یا ضربه زدن روی آن‌ها) وارد کند!

Supply Lines / بازی GTA: San Andreas


سری GTA

شاید با شنیدن نام Supply Lines ماموریت خاصی به ذهن شما خطور نکند اما در توضیح آن باید عنوان کرد که در این ماموریت حتی کدهای تقلب و HESOYAM معروف نیز به کمک شما نخواهند آمد.

در این ماموریت نیز CJ باید یک هواپیما اسباب بازی را کنترل کند که همین کار به خودی خود بسیار سخت خواهد بود؛ اما راکستار نوار سوخت را نیز برای بازیکنان در نظر گرفته تا حواسشان به سوخت این هواپیما مزخرف! نیز باشد. در واقع شما باید این هواپیما را در اطرفا San Fierro به پرواز دربیاورید و تا پیش از اینکه سوخت آن تمام شود یا خود هواپیما نابود شود، چند ون را نابود کنید. شاید در توضیح، این ماموریت چندان بد به نظر نرسد، اما اگر بازی را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد.

Wrong Side of the Tracks / بازی GTA: San Andreas


سری GTA

شاید Wrong Side of the Track یکی از شناخته‌شده‌ترین ماموریت‌های سن آندریاس باشد و اگر هنوز بازی را تجربه نکرده‌اید درباره آن شنیده باشید. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز میم‌های بسیار زیادی درباره این ماموریت ساخته‌اند، اما اجازه ندهید اینترنت حواس شما را پرت کند؛ این ماموریت به هیچ وجه خنده‌دار نیست.

در این ماموریت باید با کمک Big Smoke که سوار یک موتور است، قطاری را دنبال کنید. دوست چاق CJ قرار است به دشمنانی که روی قطار هستند شلیک کند و باید تمام آن‌ها را بکشید. باید اشاره کرد که Big Smoke در شلیک کردن چندان حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد و شما نیز باید حواس خود را جمع کنید تا از مسیر منحرف نشوید، زیرا در این صورت قطار و ماموریت را از دست خواهید داد.

تصور کنید که در انجام ماموریت شکست خورده باشد؛ در این صورت Big Smoke که دل خوشی از او ندارید جمله معروف «تنها کاری که باید می‌کردی دنبال کردن اون قطار لعنتی بود» را به CJ و شما می‌گوید که اعصاب شما را بیش از پیش خط خطی می‌کند؛ زیرا این ماموریت را باید چندین بار انجام دهید و این جمله را بشنوید.

به زمان عرضه ریمستر سه‌گانه GTA چیزی باقی نمانده و در این مطلب سخت‌ترین ماموریت‌های سری محبوب و نسل پلی‌استیشن 2 راکستار را با یکدیگر مرور کردیم. شما نیز اگر ماموریت دیگر یا خاطره جالبی از ماموریت‌های بازی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید