مشکل سرورهای آمازون باعث اختلال بازی‌هایی مانند پابجی شده است

اختلال بسیاری از بازی‌ها و پلتفرم‌های حوزه بازی

مشکل سرورهای آمازون باعث اختلال بازی‌هایی مانند پابجی شده است

خدمات وب آمازون از چند ساعت قبل با مشکلاتی همراه شده که این امر باعث اختلال در بازی‌هایی مانند League of Legends Wild Rift و پابجی شده است.

خدمات وب آمازون (AWS) تا حدودی بزرگترین شرکت سرور یا رایانش ابری روی کره زمین محسوب می‌شود که تا آوریل ۲۰۲۱، ۳۲ درصد از بازار ۴۲ میلیارد دلاری رایانش ابری را به خود اختصاص داده است. امروز خدمات AWS از کار افتاده و هنگام نوشتن این خبر نیز همچنان مشکل آن باقی مانده است که با این وجود، مجموعه کاملی از پلتفرم‌های دیگر که به خدمات وابسته هستند نیز از دسترس خارج شده‌اند.

پابجی

می‌توانید وضعیت این سرویس‌ها را توسط این لینک مشاهده کنید و همانطور که در آن صفحه نشان داده می‌شود، مشکلات AWS باعث از دسترس خارج شدن بازی‌هایی مانند پابجی نیز شده است:

  • League of Legends
  • League of Legends Wild Rift
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Valorant
  • Dead by Daylight
  • Clash of Clans
  • Destiny 2

علاوه بر این، پلتفرم‌هایی مانند UPlay و اپیک گیم استور نیز به همین دلیل از کار افتاده‌اند و ناشرانی بزرگی مانند بتسدا نیز تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. آمازون در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که بیش از ۹۰ درصد از بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی جهان، از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین تعداد بازی‌هایی که به نوعی تحت تاثیر قطعی این سرویس‌ها قرار می‌گیرند بسیار زیاد است.

ظاهرا مشکل خدمات وب آمازون از حدود ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه (به وقت تهران) امروز در ایالات متحده شروع شده و همچنان ادامه دارد.

در نهایت باید اضافه کرد که این مشکل فقط بر دنیای بازی‌های ویدیویی تاثیر نمی‌گذارد بلکه خدمات خود آمازون مانند سرویس ویدیویی Prime Video نیز از کار افتاده است و شرکت‌های بزرگ دیگری از جمله دیزنی پلاس و Capital One نیز تحت تاثیر آن قرار دارند. مهم‌تر از همه اینکه خود وب سایت آمازون اجازه جستجو محصولات را به کاربران نمی‌دهد که به ویژه در این زمان از سال، ضررهای زیادی برای غول فناوری تجارت الکترونیک به همراه خواهد داشت.

با این وجود آمازون و AWS هنوز نسبت به این موضوع بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید